un dissabte històric!
Moltes alegries i en poc temps. Fantàstic. Dissabte passat va ser un dia que passarà a la història.
D'una banda, iniciàvem la segona edició del programa formatiu ENDE.
Totes les dones participants son membres d'entitats formades per dones i estan arreu de tot Catalunya. La iniciativa, per això, és de l'Institut Català de les Dones i de la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació.
Partíem d'un programa formatiu que va construir el Teb per encàrrec de l'STSI, i tot i que inicialment estava dirigit a una vintena d'entitats, finalment va arribar a més de 175 l'any 2008. Enguany arribarà a més de 150. Aquest redimensionament ha estat possible gràcies a la col·laboració de tres entitats socials: Xarx@ntoni, FIAS i el propi TEB.
Doncs… això… que l'edició 2009 es va iniciar el dissabte, mercès a l'acció de 17 formadores distribuïdes en el territori català. Per cert, ben aviat esperem presentar-vos-les a través del bloc del projecte. Mentrestant Voleu veure un vídeo gravat i emés per la Xarxa de Televisions Locals?
I el que te fer formació simultània a gran escala: passen coses. I d'entre les coses que passen hi ha sorpreses. D'una banda, l'alegria de veure com la diferència s'integra amb normalitat (i és que una de les dones participants va nàixer amb el cos d'un home). I d'una altra, veure les energies que determinades dones li posen a la vida (i és que una de les dones participants va marxar abans d'hora perquè tenia una altra cosa important a fer: donar la vida a una nova persona, ser mare!). Un bon presagi per aquest projecte?
D'una altra banda, els equips educatius del Teb i de Ravalnet, amb un conjunt de xavals, organitzàven l'aKa RaVal (amb el suport de Tot Raval).
Inauguraven el concert amb un manifest: un breu recordatori als mitjans de comunicació de que el barri del Raval és ric. Sí: ric en manifestacions culturals, en iniciatives de joves, en innovacions, en treball i aportacions d'entitats socials… Els que vivim aquest barri, cada día, ho sabem. Per això, els joves van reivindicar (i molts adults ens vàrem sumar) la Rambla del Raval com el seu espai públic (defensant aquest espai d'aquells que volen escollir quin tipus d'event o celebració consideren adequat i quin no, amb uns criteris arcaics i gairebé obscens, en contra de la lliure expressió cultural).
Apenes uns segons abans de començar el concert, apareixia la unitat mòbil de TV3 i preparava una connexió en directe (mireu a partir del minut 15 d'aquest telenotícies). En prime-time, dissabte a la nit. Una petita recompensa a aquesta reivindicació cultural i social, nascuda de la iniciativa d'un grup de joves. I la gran recompensa: la plaça dels Àngels plena de vida, de música i ball (hip hop, entre d'altres) i de joves. Van trobar a faltar els graffitis, però ja sabem que l'ordenança municipal i l'ajuntament no valoren aquesta art (ni que es faci en un plafó de fusta), però això… és un altre tema!
Ja us ho he dit… va ser un dissabte una mica mogudet… però… que tots siguin com aquest!!!







Felicidades por la iniciativa y por el blog
Comment per Quique — desembre 12, 2009 @ 8:44 pm
Gràcies Esther pel teu comentari a Alletar i Criar.
Comment per Sònia — desembre 19, 2009 @ 12:38 pm
Gràcies a vosaltres, Alletar i Criar i també a Quique!
Continuem en contacte i feliç 2010!
Comment per esther — desembre 19, 2009 @ 12:58 pm